Nyári gumik leápolása télre! - TANÁCSOK -


1. Mossuk le sima vízzel teljesen tisztára, és hagyjuk teljesen megszáradni!
2. Vegyünk a gyógyszertárba 1 dl glicerint (250 ft) és keverjük össze 3 dl vízzel. Ecsettel kenjük be vele a gumi külső részét! A belsőt nem kell! Evvel le lehet kenni a FUTÓ felületet is, mert nem csúszik!!! Hagyni kell pár napig száradni! És megvárni, hogy a glicerint magába szívja a gumi!
3. Ha nincs a gumiba felni, akkor tárolni CSAK állítva lehet! Ha van benne felni akkor CSAK fektetve!


4. Pár nap múlva a gumi oldal falait lefújni gumi ápoló spray-val! (Prevent-1500 ft) Evvel TILOS a futó felületet! CSAK az oldalfalait szabad, mert csúszik!

5. Másnap nagy neilon zsákba tegyük bele, és szigetelő szalaggal ragasszuk be a száját, hogy por, és víz ne érhesse! És tegyük egy nap fénytől, és víztől mentes helyre! 
6. Nyáron az első felrakás előtt ezt a műveletet meg lehet ismételni!
7. Felrakás előtt, ha felnin van, akkor is vigyük el gumishoz kicentrírozni a kerekeket! Ez NAGYON fontos!!! Darabonként 300 ft!
8. Felrakásnál az első, és a hátsó kerekeket, évente cseréljük meg, hogy egyenletesen kopjon! DE figyelni, hogy mindig azonos oldalú, azonos oldalra is kerüljön! TEHÁT a jobb első jobb hátra!
9. Ha nagyon precízek vagyunk, és sokba kerültek a vadi új drága gumijaink, és azt szeretnénk, hogy 7-10 évig is használhassuk, akkor évente egyszer vigyük el számítógépes futómű beállításra az autónkat, bármelyik szakszerviz 8000 ft-ért megcsinálja, és így egyenletesen fog kopni minden irányban a gumi! Az én téli, és nyári gumijaim összesen 225 ezer forintba kerültek, szóval érdemes évente azt a pár ezer forintot belefektetni ezekbe, hogy minél később keljen másikat venni!
-Érdemes a téli, és a nyári gumit külön felnin tartani, mert így a gumis nem feszegeti, és nincs meg az a kockázata, hogy megtörik az oldalfala! Ráadásul, így az átszerelés költségét megspóroljuk, és pár éven belül vissza hozza az árát a plusz 4 felni szett!
10. A gumi élettartalma attól is függ, hogy időben lecseréljük e! Pl. A téli gumikat cseréljük le nyáriakra, mindenképpen, ha tartósan 15 fok köré, vagy fölé megy a hőmérséklet, mert tönkre megy a szerkezete a melegbe! Túlmelegszik, nyúlik és elkopik, ezen kivül megnő az autó fogyasztása is, a gumikat meg 3 év után kidobhatjuk a kukába!
11. Sok múlik a vezetési stíluson! Elinduláskor kuplung gázt úgy kezeljük, hogy ne kaparjon el a hajtott kerék, és kerüljük a hirtelen fékezéseket! Tartsuk meg a követési távolságot, és vegyük észre időben ha fékezni kell, és használjuk többet a motor féket! Így nem csak a gumikat, de a féket is kíméljük, és spórolunk a benzinnel is!

Nincsenek megjegyzések: